7 listopada 2014r. o godzinie 13:00 odbędzie się etap szkolny Małopolskiego Konkursu Matematycznego.
Więcej informacji na stronie: http://kuratorium.krakow.pl/index?ac=111&id=10083Konkurs skierowany jest przede wszystkim do uczniów klas V i VI.
Zakres wymaganej wiedzy i umiejętności uczestników.
Na
każdym etapie konkursu obowiązują wiadomości i umiejętności wynikające z
podstawy programowej. Uczeń w szczególności:
- wykonuje
działania na liczbach wymiernych,
-opisuje
sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego lub
równania,
- wykonuje
obliczenia dotyczące wagi, czasu, temperatury, pieniędzy i odległości,
- zna
własności liczb i figur oraz wykorzystuje je do rozwiązania problemu,
- oblicza
pola powierzchni i obwody figur płaskich,
- oblicza
pola powierzchni i objętości prostopadłościanów,
- zamienia
jednostki,
- odczytuje
i interpretuje informacje podane w różnej postaci,
- sprawdza
na przykładach dostrzeżone prawidłowości i je opisuje,
- analizuje
i sprawdza z warunkami zadania otrzymane wyniki oraz ocenia ich sensowność.
Na
etapie rejonowym i wojewódzkim uczeń dodatkowo:
- wykonuje
obliczenia procentowe,
- oblicza
prędkość, drogę i czas,
- zna
i stosuje średnią arytmetyczną,
- oblicza
pola powierzchni i objętości graniastosłupów prostych, w tym prawidłowych.
Wykaz zalecanej
literatury:
·
Z.
Bobiński, P. Nodzyński, M. Uscki - Koło matematyczne w szkole podstawowej, wyd.
Aksjomat;
·
Z.
Bobiński, K. Burnicka, P. Jarek, P. Nodzyński, A. Świątek, M. Uscki –
„Matematyka z wesołym Kangurem” (poziom Beniamin), wyd. Aksjomat;
·
J.
Janowicz – „Konkursy matematyczne w szkole podstawowej”, wyd. GWO;
·
S.
Kalisz, J. Kulbicki, H. Rudzki – „Matematyka na szóstkę dla klas V”, wyd.
Nowik;
·
S.
Kalisz, J. Kulbicki, H. Rudzki – „Matematyka na szóstkę dla klas VI”, wyd.
Nowik;
·
H.
Pawłowski, W. Tomalczyk – „Odlotowa matematyka. Zadania dla najmłodszych
olimpijczyków”, wyd. Tutor;
·
M.
Rosół – „Konkursy matematyczne dla szkoły podstawowej”, wyd. Aksjomat;
·
A.Żurek,
P. Jędrzejewicz – „Zbiór zadań dla kółek matematycznych w szkole podstawowej”,
wyd. GWO.